Sajnos, elutasították azt a javaslatomat, amelyet lakossági megkeresésre tettem, és amelyben azt kértem, hogy a mélygarázs felszínen vizsgálják felül a forgalmi rendet, és legalább decemberre engedélyezzék minden nap a lassított áthaladó forgalmat.
Most, hogy megújult a váci vasútállomás és átadásra került a vasútállomás melletti P+R parkoló egy része, ismét felmerül a kérdés: mikorra valósul meg a belváros átfogó közlekedési koncepciója, benne a már elkészült mélygarázs hasznosítása. A történelmi belvárosban a Főtér és a Széchenyi utca sétáló térré való alakítása miatt több mint 300 parkolóhely megszűnt, ami hosszú évek óta visszaveti az üzletek és a vendéglátó helyek forgalmát.
Kérdéseim a következők voltak:
- Elkészült-e már és mikorra várható a bevezetése a város megújult közlekedési koncepciójának, amelyben beszélni kell arról, hogy amíg a felszíni parkolás ingyenes, addig a jelenleg tulajdonos bank, amely tudomásom szerint, folyamatosan keres üzemeltetőt, nem fog találni. Ugyanakkor azért is lenne fontos erről egyeztetni, mert ki kellene kalkulálni azt a legalacsonyabb óradíjat, amivel már érdemes megnyitni a mélygarázst, és amennyiért az autósok kulturált körülmények között, de alacsony óradíjért parkolhatnak.
- Érdeklődtem, kapott-e a városvezetés választ a kormányzattól arra a megkeresésre, hogy a város kormányzati segítséggel (értsd, a bekerülési összeg kifizetésével a bank felé) tulajdonba kaphassa a mélygarázst. – Nem kapott – szólt a szűkszavú válasz.
Matkovich Ilona önk. képviselő
Vélemény, hozzászólás?