Váci hírek

Tiszta erőből nyár …

Kár a váci strandért! Ezzel a panasszal kereste meg egyesületünket egy budapesti hölgy, aki évek óta jár ki hétvégenként a Dunakanyar legszebb fekvésű strandjára töltekezni. Illetve csak járt, mert amikor világossá vált, hogy a téléire felhúzott sátornak csak az oldalfalát bontják le nyáron, így aztán a nap nem melegíti az amúgy sem túlfűtött vizet, és az úszómedence szélén napozni sem lehet, akkora árnyékot vet a hatalmas építmény, budapesti ismerősünk elbúcsúzott a váci strandtól. Sokan lehetnek ezzel így, hiszen amíg a gödi strand bejárata előtt hétvégenként kígyózik a sor, Vácon, ha nem éppen az úszókkal egy időben érkezünk, akár egyedül is úszkálhatunk egy sávban. Már ha van kedvünk a köröket róni egy rideg, szürke sátor alatt. Eltűntek az emberek a strandról, a gyermeküket úszni járató szülők pedig panaszkodnak, hogy a gyerek nyár közepén is végigdidergi az úszásoktatást.

vacistrand2014 vacistrand_33-asmedence2014
A Váci Strand ma. Fotók; Oroszi Gábor

Ebben a Picasa webalbumban megnézheti, milyen volt a Váci Strand 2010-ben egy szép nyári napon, reggeli úszók, illetve további strand és uszoda vonatkozású fényképek között böngészhet itt, a  Holding megalakulása után 2011-ben eltávolított Orbán Ákos uszodavezető fényképei között.

vacistrand2010
A Váci Strand 2010-ben. Fotó: www.vacisport.hu / Orbán Ákos

A SZAVAD Egyesület tavasszal feltett két kérdést a Váci Holding vezetőjének, aki kérdéseinkre a következőket válaszolta.

Kérdésünk: “a sátor leszerelhető-e” Válasz: igen.
Kérdésünk: “milyen időpontban várható” Válasz: az időjárás függvényében születik döntés az időpontról.

Hogy a városvezetés mikor ítéli alkalmasnak az időjárást a leszereléshez, nem tudjuk.
Szerintünk itt a nyár!

…”Tiszta erőből nyár, ó nyár, tomboló édes nyár,
Szabad minden szó, szabad apropó
A szívem is már.
Tiszta erőből nyár, ó nyár, igazi boldog nyár,
Mikor minden ér, tanúm csak fenn az ég,
S minden belefér.”…

(R-GO együttes)

2014-06-30

A szerzőről

Zorba

5 komment

1. Mária szerint:

Az én gyerekem is imád úszni és szüksége is lenne rá mivel asztmás,de mióta kikerültünk a tanuszodából nincs lehetőségünk rá, pedig még tehetséges is és egyesület is átvette és nagy tervei voltak az úszással és elszomorít hogy Vác nem fordít erre eleget és elvesz egy lehetőséget tőlük, olyan hideg a víz Vácon hogy élvezhetetlenné válik az úszás és hallani sem akkar a Váci strandról.Nem hiszem el hogy nem érné meg elvenni a sátrat és kicsit felfüteni a medencéket rengeteg gyerek szeretne úszni és nem csak Vácról de a környező településekről is ezt biztosan tudom(mi is 18km-ről járunk-jártunk be)és azt is a legtöbben a túl hideg víz miatt hadják abba ezt a kitünő sportot.Az is felháborító,hogy annyi a belépő mint egy termálvízes strandra és ha a 4-5 éves gyerekemet beviszem úszásra akkor fizessek 500.-ft-ot hogy ott ülhessek a parton.Mint strand nálam szóba sem jöhet pedig szép is,közel is van de inkább elmegyünk messzebbre.És ami a legjobban elkeserít nem tudom hova vinni a gyereket úszni 🙁

• Pogány Erzsike szerint:

Mária! Veresegyházára járunk, a Makovecz Imre által tervezett általános iskolába , 33 méteres medencéje van, Váctól alig távolságra. 🙂

• Mária szerint:

Erzsike! Hát Váctól alig van messze 🙂 de tőlünk 40 km és a vonat csatlakozás miatt hosszadalmas is sajnos,pedig az tuti 100x jobb lehet 🙁 De köszönöm az infót 🙂